
Reinventing the message
Het journalistieke project Reinventing the Message is bedoeld om metonder andere filosofen, schrijvers, sociaal ondernemers, activisten, wetenschappers en professionals uit de ontwikkelingssector nieuwe ideeën te genereren om mensen te raken en te betrekken bij internationale samenwerking en mondiale solidariteit.
Huidige ontwikkelingen in de wereld – zoals de vluchtelingencrisis, klimaatproblemen, terreurdreigingen en een toenemende ongelijkheid – vragen om nieuwe vormen van internationale samenwerking en dus ook om een frisse blik en een ander verhaal.
Tussen 10 september en 5 oktober staat de website www.viceversaonline.nl vrijwel geheel in het teken van dit project. Met interessante interviews, spannende dubbelgesprekken, achtergrondverhalen, columns en opiniebijdragen.
Wilt u ook een bijdrage leveren? Doe dan een korte pitch waar deze bijdrage over gaat en stuur die naar info@viceversaonline.nl
Reinventing the Message is een gezamenlijk intiatief van Vice Versa, Action Aid, Cordaid, Edukans, Hivos, de Leprastichting en Wilde Ganzen.
Dossier: Reinventing the Message
De toespraak van Sigrid Kaag en bouwstenen voor een nieuw verhaal (4)Laten we onze angsten delen, om hoop te houden voor de toekomst
Herkenbaarheid brengt de grote wereld dichtbij
Solidariteit begint bij jezelf
Bouwstenen voor een nieuw verhaal (3) en de naïviteit van de SDG-aanhangers
Juist als ‘de ander’ in de buurt komt, ervaren we dat we geen grip hebben op onze eigenheid
Zo kunnen we het gesprek over ontwikkelings-samenwerking en vluchtelingen verbeteren
Bouwstenen voor een nieuw verhaal (2)
Het gevaar van één perspectief
Zo kunnen we internationale solidariteit opnieuw uitvinden – 3 tips voor organisaties en 3 tips voor jou
Minder draagvlak, meer mondiaal burgerschap
Bouwstenen voor een nieuw verhaal (1)
Geloven in een betere wereld?
Waarom VN-boegbeeld Angelina Jolie de wereld niet beter maakt
Op zoek naar een nieuw verhaal